Welkom !

Op deze website vindt u verschillende materialen die u kunt gebruiken om de cursus ‘Digisterker – Werken met de digitale overheid’ vorm te geven en te organiseren. U kunt werkboeken samenstellen voor docenten, communicatiemateriaal verzamelen of informatie inwinnen om het informatie-, educatie- en ondersteuningsaanbod van de bibliotheek onder de aandacht van de gemeente te brengen.

Voor sommige onderdelen, zoals het samenstellen van werkboeken, moet u inloggen met een docentaccount van de betreffende bibliotheek. Klik hier voor de lijst met inloggegevens van de docentaccounts.

Voor docenten en cursisten zijn er werkbladen beschikbaar voor alle onderwerpen van het Standaard werkboek. Deze werkbladen vormen een praktische aanvulling op de lessen en zijn ontworpen om zowel in de klas als thuis te gebruiken.

De werkbladen zijn extra oefenmaterialen die aansluiten bij alle hoofdstukken van het standaard werkboek. Ze bieden gerichte opdrachten en vragen die cursisten helpen om de stof beter te begrijpen en te oefenen. Docenten kunnen ze gebruiken tijdens de les om onderwerpen verder toe te lichten of als huiswerkopdrachten uitdelen. Als docent vind je de werkbladen bij het verrijkende lesmateriaal. Cursisten kunnen terecht op digisterkercursus.nl/doen.

Er verschijnen met regelmaat nieuwe Digisnapjes. De laatste aanwinst gaat over de Lees Simpel App. De Lees Simpel App helpt de mensen moeilijke brieven te begrijpen door een korte eenvoudige samenvatting van de brief te geven, met behulp van kunstmatige intelligentie (AI).

Wilt u cursisten op een leuke manier laten kennismaken met de mogelijkheden van de digitale overheid? Dan zijn de Digisnapjes een goed begin! De Digisnapjes sluiten inhoudelijk aan op de cursus. Ook kunt u bezoekers van het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) erop wijzen.

Nieuwsgierig? Ga dan naar Digisnapje.nl.

Het lesprogramma heeft een nieuwe naam! Vanaf maandag 26 augustus heet het lesprogramma ‘Digisterker – Werken met de digitale overheid’. Het is een kleine verandering, die we consequent in al ons materiaal hebben verwerkt.

Mogelijk heeft u nog een werkboek, een presentatie of een certificaat waarin de oude naam van het lesprogramma staat. Heeft u binnenkort een cursus gepland en de werkboeken al geprint en de presentatie klaar? Gebruik het gerust. Wel vragen we u om op korte termijn de lesmaterialen opnieuw te downloaden (en eventueel waar nodig te printen), zodat de nieuwe naam erop staat. Dan bent u ook voorzien van het meest actuele lesmateriaal. Denk er ook aan om uw online en offline communicatie aan te passen.

Mocht u de oude naam toch nog ergens tegenkomen, stuur dan een email naar kirley.schreurs@digisterker.nl. Dan passen we het zo snel mogelijk aan.

Stichting Digisterker organiseert regelmatig een instructie voor docenten, zowel online als op locatie. In deze instructie wordt uitgelegd hoe als docent te werken met het cursusaanbod en privacygevoelige gegevens. De Digisterker-coördinator van de bibliotheek kan deelnemers aanmelden door in te loggen met het coördinator-account. Na aanmelding krijgt de coördinator automatisch een bevestiging, met daarin de gegevens van de Digisterker-docententraining. Deze gegevens moet de coördinator doorsturen naar de deelnemers aan de docententraining.

Wilt u op de hoogte blijven van ontwikkelingen rondom de digitale overheid en Digisterker? Of bent u benieuwd naar ervaringen met de Digisterker-cursussen? Dan kunt u zich aanmelden voor onze nieuwsbrief.

Digisterker infomercial