Welkom !

Op deze website vindt u verschillende materialen die u kunt gebruiken om de cursus ‘Digisterker – Werken met de digitale overheid’ vorm te geven en te organiseren. U kunt werkboeken samenstellen voor docenten, communicatiemateriaal verzamelen of informatie inwinnen om het informatie-, educatie- en ondersteuningsaanbod van de bibliotheek onder de aandacht van de gemeente te brengen.

Voor sommige onderdelen, zoals het samenstellen van werkboeken, moet u inloggen met een docentaccount van de betreffende bibliotheek. Klik hier voor de lijst met inloggegevens van de docentaccounts.

Digisterkercursus.nl is vernieuwd! De belangrijkste verandering is dat we de informatie van het lesprogramma ‘Digisterker – Werken met de digitale overheid’ intuïtiever hebben ingedeeld. U kunt direct vanaf de homepage inloggen met uw coördinator- of docentaccount. Hierdoor krijgt u toegang tot informatie die speciaal voor u van belang is om de cursus voor te bereiden of te organiseren. Ook heeft Digisterker door doen! een upgrade gekregen. Dit geeft de mogelijkheid om uw les naar eigen inzicht samen te stellen. Fijn voor u!

Het lesprogramma heeft een nieuwe naam! Vanaf maandag 26 augustus heet het lesprogramma ‘Digisterker – Werken met de digitale overheid’. Het is een kleine verandering, die we consequent in al ons materiaal hebben verwerkt.

Mogelijk heeft u nog een werkboek, een presentatie of een certificaat waarin de oude naam van het lesprogramma staat. Heeft u binnenkort een cursus gepland en de werkboeken al geprint en de presentatie klaar? Gebruik het gerust. Wel vragen we u om op korte termijn de lesmaterialen opnieuw te downloaden (en eventueel waar nodig te printen), zodat de nieuwe naam erop staat. Dan bent u ook voorzien van het meest actuele lesmateriaal. Denk er ook aan om uw online en offline communicatie aan te passen.

Mocht u de oude naam toch nog ergens tegenkomen, stuur dan een email naar kirley.schreurs@digisterker.nl. Dan passen we het zo snel mogelijk aan.

Stichting Digisterker organiseert regelmatig een instructie voor docenten, zowel online als op locatie. In deze instructie wordt uitgelegd hoe als docent te werken met het cursusaanbod en privacygevoelige gegevens. De Digisterker-coördinator van de bibliotheek kan deelnemers aanmelden door in te loggen met het coördinator-account. Na aanmelding krijgt de coördinator automatisch een bevestiging, met daarin de gegevens van de Digisterker-docententraining. Deze gegevens moet de coördinator doorsturen naar de deelnemers aan de docententraining.

Wilt u op de hoogte blijven van ontwikkelingen rondom de digitale overheid en Digisterker? Of bent u benieuwd naar ervaringen met de Digisterker-cursussen? Dan kunt u zich aanmelden voor onze nieuwsbrief.

Digisterker infomercial